familjenvi.blogg.se

Vi är en familj som bor i Kolbäck bestående av barnen Leonard, Chelsea & Isabelle, hundarna Saga, Lea, Albin och Daisy samt mig, mamma Boel och pappa Martin. Här skriver jag om vårt liv som familj och vad vi hittar på!

Isabelle på förskolan

Publicerad 2019-01-24 20:33:56 i Allmänt,

I två veckor har vår lilla Bäsy haft inskolning och det här är första veckan då hon är där utan oss.
Det har varit några kämpiga dagar, men det går bättre och bättre.
Idag har hon lekt mer självständigt, hon äter bra och sover bra.
Så jag tränar på att intala mig själv att hon har det bra på förskolan!
Leo är så glad över att äntligen få komma till förskolan vid frukost och hinna leka med sina kompisar.
Isabelle har upptäckt hur roligt det är att vara ute!
Just nu har vi mycket snö, men hon älskar att traska runt, överallt!
 
I helgen hade både jag och Chelsea feber, men vi var pigga på lördag morgon, för gympan får man inte missa! Chelsea var trött och hängig sen hela söndagen, men hon fick följa med mig och Leo ut till ishockeyrinken ändå.
 
Jag har mycket att göra på jobbet nu.
Det är rapportering av miljöledningsarbetet och det kräver heltidsarbete några veckor, men det finns mycket annat att hinna med. 
Nu när vi har börjat jobba heltid båda två tar vi tåget in tillsammans. Imorgon ska vi äta lunch ihop, så det känns lite lyxigt <3
 
Vi har börjat satsa mer på träningen också.
Vi gymmar 2 gånger i veckan och jag har börjat på gympa.
Imorgon får barnen följa med och titta på, sen ska vi hem och ha fredagsmys!

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2019-01-26 14:42:18

Men oj, har hon redan börjat förskolan, den lilla. Förstår att ni har fullt upp med tre små,hundar och heltidsjobb. Hur i hela friden får ni ihop allt. Måste vara jag som är gammal!!! Ta hand om er och glöm inte att koppla av ibland. Kram

Postat av: Boel

Publicerad 2019-01-31 19:57:12

Hej Gunilla!
Ja, lilla Isabelle växer så fort.
Hon är bara 2 månader äldre än Fröjas lillasyster.
Det är roligt och bra för oss att ha fullt upp, jag kopplar av på jobbet :)
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela