familjenvi.blogg.se

Vi är en familj som bor i Kolbäck bestående av barnen Leonard, Chelsea & Isabelle, hundarna Saga, Lea, Albin och Daisy samt mig, mamma Boel och pappa Martin. Här skriver jag om vårt liv som familj och vad vi hittar på!

Jul, födelsedag och nyår

Publicerad 2019-01-03 14:32:14 i Allmänt,

Nu har det hunnit hända mycket sedan jag skrev sist!
Den 19 december åkte vi mot Åre.
Vi övernattade i Sundsvall och åkte vidare nästa dag.
Vi handlade och bäddade iordning inför resten av sällskapets ankomt sent på kvällen.
Vi har haft det så bra och trevligt!
Milia och Hannes gick i skidskola 5 dagar och Leo lärde sig åka tillsammans med Martin. En dag tog Elliot och Martin en heldag i de stora backarna.
I stugan badade vi i snön och satt i bastun, byggde snögubbar, tittade på filmer och åt gott. Tjejerna trivdes bäst där, men fick följa med ut en stund varje dag.
 
Den 25:e firade vi vår 5-åring!
Jag pyntade stugan och morfar gjorde en jättefin spiderman-tårta.
På kvälen åkte vi in till Åre och åt på Olearys.
Restaurangen låg inne i ett stort hotellkomplex där det fanns massa skoj för barnen hela kvällen.
Veckan gick väldigt fort!
Den 27:e var det dags att åka hem igen.
Jag och Martin tog all packning i bilen medan morfar och Kicki tog med sig barnen på tåget.
De stannade hos oss i Kolbäck till lördag, men Milia stannade en vecka till.
Vi har gått på Yoump, Leos lekland, Firat nyår, hälsat på Emelie i Borgåsund...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela