familjenvi.blogg.se

Vi är en familj som bor i Kolbäck bestående av barnen Leonard, Chelsea & Isabelle, hundarna Saga, Lea, Albin och Daisy samt mig, mamma Boel och pappa Martin. Här skriver jag om vårt liv som familj och vad vi hittar på!

Vattkoppor, löss och förkylning

Publicerad 2019-07-06 21:23:00 i Allmänt,

Ja, samma dag vi hade avslutning på fotbollen konstaterade vi vattkoppor för Chelsea, så hon har varit hemma hela veckan. Hon har inte haft så mycket besvär och fick flest koppor på armarna och halsen, men nu inväntar vi Isabelles reaktion till kommande vecka.
Chelsea och jag har pysslat och donat hemma, bland annat städat valplådan och bjudit pappa på förrätt när han kommit hem från jobbet.
 Jag har varit dunderförkyld i veckan, men hade inte möjlighet att stanna hemma eftersom jag var anmäld till en stor mässa på Brunnby, så Chelsea har fått följa med dit och jobbat litegrann.
I torsdags köpte jag med mig en luskam hem, för både jag, Chelsea och Leo har gått och kliat oss i hårbottnen i en vecka. När jag kammade Leo över ett vitt papper följde flera små löss med - fy! Så nu har vi lussanerat hela familjen och alla sängkläder.

Nu är den värsta stormen över (eller snarare vilande inför nästa omgång vattkoppor) och jag tog med mig Leo på poolpartyt som hans kompis har bjudit in oss till. De flesta från Leos kommande förskoleklass var inbjudna och barnen hade roligt tillsammans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela