familjenvi.blogg.se

Vi är en familj som bor i Kolbäck bestående av barnen Leonard, Chelsea & Isabelle, hundarna Saga, Lea, Albin och Daisy samt mig, mamma Boel och pappa Martin. Här skriver jag om vårt liv som familj och vad vi hittar på!

Ett bröllop och en examen

Publicerad 2019-06-12 21:07:06 i Allmänt,

I torsdags åkte jag och Leo till Öland med tåg och buss. Vi fick stå och vänta i Linköping ett tag, strax före det här bombdådet, så det var lite läskigt att få reda på det i efterhand.
 
Vi har haft en helt fantastik helg!
När morfar, Milia och hannes hämtade osspå stationen åkte vi till Kalmar slott och tog en promenad med Lea runt ringmuren. Sen åkte vi till Norra Möckleby. På kvällen grillade vi och åkte över till Färjestan. Vi åt glass vid kajen i solnedgången och barnen badade.
På fredagen gjorde vi i ordning lunch och åkte över till stranden i Bergavik.
Dom har byggt ut den otroligt mycket, det kommer vara populärt att hänga där under somrarna.
Efter lunch gick jag hem till Maggan och åt rabarberpaj på hennes nya altan.
Sen tog jag min ungdomsmoppe och åkte över från Norra Möckleby till Snäckstrand.
Här började bröllopsfestligheterna med grillning och mycket trevligt sällskap. De flesta kände jag inte sedan tidigare, men jag fick många nya bekantskaper.
Nästa dag var dagen med stort D!
Det var underbart att få vara med och dela den här stora dagen med kära Liv!
På söndag var det dags att åka hem.
Det var inte roligt! Tur man kunde spela kort hela vägen.
Flickorna hade det bra hemma med pappa. De åt på restaurang och fick glass varje dag <3
Igår tog Leo och hans kompisar "examen" från förskolan och vi hade lite sommaravslutning tillsammans. De sprang ut med ett diplom och en  blomma till alla föräldrar som hurrade för dem. Sen åt vi picknick i gräset.
Idag var det öppet hus på skolans fritids. Vi gick dit efter kvällsmat och hälsade på. Jag och Leo tyckte mycket om skolan. Det var väldigt hemtrevlig och bra på alla sätt - där kommer Leo trivas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela