familjenvi.blogg.se

Vi är en familj som bor i Kolbäck bestående av barnen Leonard, Chelsea & Isabelle, hundarna Saga, Lea, Albin och Daisy samt mig, mamma Boel och pappa Martin. Här skriver jag om vårt liv som familj och vad vi hittar på!

Tupperwareparty och intensiv arbetsvecka

Publicerad 2019-03-16 22:01:04 i Allmänt,

Efter våra dubbla gympapass på förmiddagen var jag värdinna för ett tupperwareparty på eftermiddagen.
Det var jättetrevligt och bra!
Christina fick flera varor sålda. Jag köpte två olika djurflaskor till barnen.
Barnen fick leka med Noah och Liv några timmar, äta kakor och Jonna lånade hem Daisy och Saga över natten.
Det känns lite tomt utan dem ikväll!
 
När alla hade åkt hem tog jag och Charlotte en springtur med Albin och Lea.
Sen lagade jag kikätrsbiffar till familjen och vi avslutade dagen med liten godisstund.
 
Imorgon har jag ordnat ett par lekdejter åt Leo, som han har efterfrågat.
På förmiddagen kommer Olivia hit och efter lunch komer Emanuel.
Det hoppas jag att Leo kommer uppskatta :)
 
Den gågna veckan har varit intensiv.
Jag utbildar just nu all personal i grundläggande miljöutbildning, uppdelat på tre pass. 
Sista passet hålls nästa onsdag. Det ska bli skönt att lämna det bakom sig!
 
Igår åkte jag och kollegorna till Klimatforum i Stockholm.
Det var intressant och vi hörde många bra föreläsare och inspiratörer.
Samtidigt hölls klimatmanifestationer i hela världen, med tusentals människor vid Sergels Torg kring Greta Thunberg <3
Man börjar få en försiktig framtidstro!
Jag har också äntligen börjat leva mer som jag lär och det känns underbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela